Doelstellingen

‘There is no more neutrality in the world. You either have to be part of the solution, or you’re going to be part of the problem.’

T. Siedner, London NW2

Misschien best een boude uitspraak. Maar wel een relevante.

En wel eentje waar wij ons in kunnen vinden. En waarin wij duidelijk kiezen voor ‘solution’.

IT heeft de afgelopen decennia een enorme vlucht genomen.

Met grote gevolgen; denk alleen al aan de hoeveelheid IT in je eigen leven; mobiele telefoon, laptop, slimme meter in huis, remote werken, electrische auto’s, de invloed van internet en sociale media. IT is handig en kan mensen bij elkaar brengen en mooie oplossingen maken, waar mensen mee geholpen zijn.

En natuurlijk is er ook die donkerdere kant van IT; de negatieve gevolgen zoals teveel sociale media, te complexe IT en een maatschappij waarin systemen belangrijker zijn dan mensen.

Daarnaast is er ook een hele grote groep mensen in de wereld die GEEN toegang heeft tot het internet. Het verschil tussen de ‘haves’ en ‘have nots’ wordt hierdoor groter.

Daarom zijn dit onze doelstellingen:

– Ten eerste wil AutomaMA haar kennis en ervaring op het gebied van IT inzetten om programma’s en systemen efficiënt en gebruiksvriendelijk te maken, om zo mensen te verbinden.

– Ten tweede wil AutomaMA haar kennis en kunde bij voorkeur inzetten voor opdrachtgevers die, net als zij, niet alleen oog hebben voor de omzet en winst, maar ook voor natuur, milieu en mensen.

– Ten derde zet AutomaMA zich voortdurend in om de eigen bedrijfsprocessen zo te (her)organiseren, dat de ecologische voetafdruk van haar werk zo klein mogelijk wordt, is en blijft.

Travel makes us better citizens of the world

Daarnaast zettten wij onze kennis van IT ook in op een paar andere vlakken: Zo zijn het reisbureau Travel Magical Morocco en het reisbureau Travel Magical Nepal ook onderdeel van AutomaMA, ook hierin staat verbinding centraal.

En uit de reisbureau is de webshop HelpLocalwithLove voortgekomen. Ook hier proberen we mensen door middel van handgemaakte, eerlijke producten te verbinden.